Äntligen hemma!!

1kommentarer

Åh det har aldrig vatt så skönt att komma hem som det va nu! Vi skulle åka till en ny skog, börjar gå på en stig som sen visar sig inte va en stig så vi går mitt i skogen, ingen aning om var vi ska eller var bilen e, det e helt geggigt överallt o det e vatten så skorna blev dyngsura, jag hade vita skor (trodde inte det skulle va så jävligt) dem e helt svarta nu. Jag som hade sett fram emot det så o så blir det bara skit =(. Vi va helt vilse o det börja bli mörkt så efter ett tag va det kolsvart i skogen.
Men, det fanns EN positiv sak som gjorde mig riktigt STOLT över min älskade lilla baby. När vi va som mest vilse o hade trasslat in oss fullständigt o det va kolsvart i skogen så skulle vi försöka gå tillbaka mot andra hållet o då börja Messi pinna på (hade flexikoppel) och dra åt ett håll så vi gick efter honom för han verka så övertygad om vart vi skulle, då kände vi igen några ställen vi hade gått på, o tro fan att min älskade, underbara helt fantastiska hund leder oss RAKA vägen till bilen. Tack gud för den hunden säger jag bara!! Han gick tillbaka exakt samma väg som vi kom från o han tveka inte en sekund på var vi skulle gå, o då kan det nämnas att vi hade vatt ute i 1,5 h genom snår, över bäckar o genom taggbuskar o över en stenmur, men min fantastiska hund ledde oss rakt till bilen. Att han klara det, jag e jätteimponerad!! Har inte tränat mkt spåra med honom heller men det e ju definitivt något jag ska testa. Så jäkla duktig han va. Min älskling <3 Så han fick en skinksmörgås när vi kom till bilen o massa pussar o kramar.
Så det va det positiva med den promenaden, annars va det fan bara skit =P. Alla 3 e helt slut nu ska jag säga, det blir inte den skogen fler ggr iaf...
Nu ska jag fortsätta med baconinlindad kycklingfilé i honungsmarinad med potatiskroketter till. Vi förtjänar lyx mat efter den turen ;)
Ha det bäst!

1 kommentarer

Jeanette

28 Oct 2011 07:31

Hej Johanna.

Du skall börja träna sök med en sån hund som han, det är skit skoj och han blir stimulerad och trött.

Super kul med en bra nos på honom, ut i skogen o spåra med honom eller ring oss så åker vi tillsammans om du behöver tips o råd KRAM

Kommentera

Publiceras ej