Tuffs vovve...

2kommentarer

Hehe satt precis o tänkte på om jag ska ställa ut Messi eller inte, vilket jag iaf borde försöka men han ser för rolig ut ibland =P. Hans öron e helt tuffsiga eller va man ska säga. Stackars hund som inte har en matte som kan trimma ;). Men jag vågar inte, kommer förstöra hans utseende. Bäst att låta någon duktig göra det där. Då ska jag ju bara få honom att sitta stilla när någon annan göra det oxå. Hmm. Får träna mer på det där. Jag tycker ju att han e så fin o vacker oavsett om han har tuffs öron eller om han e "oklippt". Antar han hade sett ännu bättre ut om hans matte tog tag i det o fixade till hans utseende lite ;). Han ser verkligen rolig ut ibland. Men jag älskar honom så otroligt mycket ändå så jag tänker inte på sånt.

Nåja det får bli att fixa sånt där när det finns lite mer tid, får sätta igång ordentligt med träningen oxå när jag tatt studenten, så svårt att hinna med allt just nu. Måste träna honom på att va lös mer bland andra oxå o lyssna på mig fast där händer andra saker. Men allt med träning o trimning kommer så småningom, vi behöver inte stressa. Tar det viktigaste först sen tränar vi annat. Måste låta han träffa fler hundar oxå så han får leka av sig lite. Någon som har ett bra tips på en hundrastgård eller så? Då kan man passa på att träna inkallningar med störningar oxå ;). Mycket som snurrar i huvudet just nu. Men i sommar får det bli minst en utställning, jag måste våga prova iaf =).

Dags att fixa inför imorgon nu sen blir det nog att lägga sig när jag vatt ute med Messi =). Han har blivit väldigt mammig när vi ska sova. Men det gör inget han får sova i sängen så mycket han vill (sålänge mamma inte vet om det hihi). Hej sålänge!

2 kommentarer

Elisabeth, Merlin & Mio

07 Jun 2011 23:26

Haha ja visst är de rätt söta i sina toffsiga öron ibland de här aussisarna!!

Jag hjälper dig gärna o visar hur du ska klippa nångång!!! Det är inte alls så svårt...o sitta stilla brukar de lära sig rätt snabbt! hihi

Hör bara av dig om du vill ha hjälp!!!



Lycka till med studenten!!!



Kram från oss och Grattis på 1 års dagen!!!

Johanna

15 Jun 2011 23:05

Åh tack va snällt av dig! Det får du gärna göra =). Hihi ja hoppas min tosse oxå kan lära sig sitta still när man fixar sånt där =P.



Lycka till med bröllopet! Det e verkligen en stor dag oxå!



Kram

Kommentera

Publiceras ej