Sant ordspråk!

3kommentarer

Ett känt ordspråk inom hästvärlden är; "Konsten är inte att kunna hoppa högt utan att kunna landa mjukt", kan dock inte komma på just nu vem det är som sagt det =P. Men visst stämmer det, du kan hoppa hur högt du vill men hoppar du högt hela tiden så håller inte din häst eller hund (eller vilket djur det nu är man tränar).
Längtar så tills Messi är röntgad så jag slipper oroa mig så mycket, tror jag tänker alldeles för mycket på att han inte ska bli skadad på något vis eller så. (Mamma säger jag oroar mig för mycket i alla fall, mammor brukar väl ha rätt =P?). Kanske det har att göra med att det är min första hund eller så är jag bara väldigt nojig när det gäller mina djur. Det är säkert något jag har gjort fel eller "annorlunda" i hans uppfostran, men en sak vet jag i alla fall och det är att min hund är lycklig och jag älskar honom så otroligt mycket =). Det måste ändå väga tyngst. Sen har han en bra grundlydnad och är trevlig att hålla på med. I framtiden kommer man säkert på saker man skulle ha gjort annorlunda eller så, men det gäller att leva i nuet, och just nu har jag en lycklig hund med trevligt temperament och det duger alldeles utmärkt för mig =). Sen får framtiden utvisa vad det blir av oss två tossar =).
Man brukar ju också säga att hunden är sin matte/husse lik. Det kan man lugnt säga om oss två =P. Mamma säger alltid att hunden och jag är lika galna och tossiga båda två =). Givetvis har Messi sina brister också, det har väl vi alla, men i mina ögon är han perfekt för mig och han är och kommer alltid att vara min fyrtassade andra halva =). Mitt hjärta, min älskling, mitt allt.
Och jag ser väldigt mycket fram emot imorgon då det blir en tripp till Mörarp, kommer bli skoj =). Får nog gå en liten promenad med Messi innan vi kör så han inte är alldeles tokig när vi kommer fram ;).
Nu ska jag avsluta här på datan, sen ska jag och tossen ta en promenad i det härliga, varma (hrm) vädret =).

Helg nu ju, härligt för er som inte haft lov en vecka =P. Ha en toppen helg och lycka till ni som ska till Hässleholm =).
  

3 kommentarer

Anonym

26 Feb 2011 17:53

hejsan

Det är klart precis som du säger, det viktigaste är att man är glad o lyckig, hundar som ägare. Sen kan man alltid göra saker annorlunda , men som tur är är det ju aldrig försent att göra saker som man vill. =) Enjoy life säger jag bara.

Ha de underbart.

kramar från oss i nordvästra hörnet av skåneland. Kikki me hundar

Jeanette

27 Feb 2011 18:15

Tusen Tack för ert besök & blommorna och tack för att Messi är den hund han är UNDERBAR;)

Johanna, alla gör en massa misstag med sin första hund, häst etc.

Men jag måste bara säga att du har lyckats bra med din "MESSI", han är så himla bra i sin mentalitet.

Ni kommer att lära varandra en del under livets gång.

Kram

Johanna

27 Feb 2011 20:49

Kikki; Nej det är tur man har tid att rätta till misstag eller göra något annorlunda =). Och visst är det viktigt att man är lycklig med sin vovve!

Kram på er hälsar jag och Messi =)



Jenatte; Tack själva för att vi fick komma! Ja jag gör mitt bästa för att lyckas med min tosse i alla fall =). Men med hans glada humör kan man ju bara inte misslyckas!

Kram på er och tack för alla hjälp!

Kommentera

Publiceras ej