Nervös dag!

0kommentarer

Idag är en väldigt väldigt nervös dag för mig, berättar senare vad det är som händer, beroende på hur det går ;). Tur jag har min lilla buse som håller mina tankar på annat håll sålänge =P.

Har vatt mycket som hänt sista tiden, har blivit en hel del träning med Messi, vilket uppskattas både från hans och min sida. Han har fått testa balansgången och att "hoppa" (kliva genom kanske) däcket några gånger =). Han tycker det är superskoj! Hehe så fort vi ska gå till hundklubben drar han som f*n sen när vi kommer fram så ställer han sig vid grinden och hoppar upp och ner =P. Kul att han gillar det (än sålänge i alla fall). Sjukt så fort han lär sig allt... Längtar tills man kan börja träna på riktigt när vovven blivit 1 år och röntgen är klar och allt. Är så nervös jag ska förstöra hans leder eller nått =P. Men hellre en lycklig hund som får springa och göra saker dne tycker är kul än en hund som bara får ligga hemma.

Sen i tisdags tog vi bussen till Malmö och hälsade på hos pappa på hans jobb =). Mycket trevligt, och väldigt bra social träning för min lilla herre som har en tendens och skälla aningen för mycket på folk ibland =P. Men jag har märkt det är mycket vakt i honom. Vilket är ok får bara lära Messi och säga till i rätt situationer, inte skälla hela tiden =P. Blir aningen drygt efter ett tag. Vet att många "hundmänniskor" sagt att han vaktar mig osv, vilket som sagt är sin sak men han ska inte känna han behöver skydda mig mot alla människor =P. T.ex små barn som går förbi känns ju inte särskilt hotfulla =P. Men men, han har blivit mycket bättre på att sluta skälla när vi säger till.

Det är en liten en mans vovve jag har, bäst att lyssna mest på matte när det händer något =P. Kan ju inte heller hjälpa att det är liiite gulligt när han springer rakt till mig när jag, mamma och Elina kommer hem samtidigt. Inte så konstigt kanske, han är ju med mig hela tiden, sove rmed mig också så det blir väl så =P.

Nej nu blev det ett väldigt långt inlägg, ska inte tråka ut er mer =). Lägger in lite härliga bilder istället ;).

                                                             Min snygging <3


Inte bara hästarna som kan galoppera ;)


Min älskling <3


Mammis fluffboll =)

Nej dags att gå en promenad med Messi igen, blev bara en kort imorse, ser ut att vara ganska fint väder så blir en långrunda nu =). Ha det bäst!

Kommentera

Publiceras ej