Min baby boy <3

1kommentarer

Riktigt trevligt, roligt samt nyttigt besök blev det hos Jeanette, Kent och Cleo igår =). Tack för att vi fick komma! Messi va lika tossig som vanligt, är dock väldigt stolt över honom, så himla go vovve jag har fått... Inga bekymmer eller ledsamheter som rör sig i den skallen =). Men jisses va den hunden kan andas =p. Haha herregud tur han inte alltid andas så häftigt, snacka om att det hade varit enormt påfrestande för omgivningen. Kul hade han och Cleo i alla fall. Han tyckte hon va väldigt fin =). Efter lite snack blev det att vi klippte klorna också. Messi har vatt jätteduktig med fram till sist vi skulle göra det då han va extremt dramatisk och inte alls ville, så det va tur vi fick hjälp med det och väldigt fin blev han när Jeanette klippte pälsen vid tassarna =). Hihi det behövdes, riktig lurvis är han. Så det ska vi jobba på nu!! Jäkla jobbigt om man inte ska kunna klippa klorna när han ligger stilla. Sånt trams får han inte hålla på med. Men han är rätt häftig i alla fall för efter vi hade gjort det och han hade hållt på så va han lika glad och obekymrad för det =). Skönt! Så det ska nog gå bra =).

Har köpt ett utställningskoppel också så nu ska vi träna lite med det, måste ju försöka ställa ut honom åtminstone, även om jag egentligen inte alls har nerver för sånt =P. Men han är så fin och det kan va kul och höra vad domaren säger =). Så snart ska väl vi ta oss i kragen och åka ut någonstans och ställa ut också =). Någon med erfarenhet kanske har något bra tips på något speciellt som kan va bra att träna på? Har ju aldrig ställt ut förr =P.

Har jobbat idag, Messi fick va med en stund i affären när mamma och Elina kom. Då va där kunder också, bra träning för Messi att inte skälla på dem =P. Han lyssna faktiskt riktigt bra, skällde inte alls när jag sa till honom.

Vi ska träna mycket kontaktövningar han och jag, samt va ute mycket bland folk. Det är alltid nyttigt =). Vill han ska lyssna på mig oavsett vad som händer runtomkring. Det ska va matte som gäller ;).

Hoppas ni haft en bra helg för det har jag haft =). Ha det bäst! 

1 kommentarer

Elisabeth, Merlin & Mio

02 Mar 2011 23:26

Hej!! Vad roligt att du funderar på att ställa ut!! Av bilderna på jeanettes hemsida så ser han jättefin ut!!!!

Skicka mig gärna ett mail på

[email protected]

vi ska nämligen träffas några stycken (bland annat Meeko) näst nästa helg och ringträna lite och sånt. Kanske nåt du skulle vilja haka på?



kram från mig och halvbrorsan merlin och kusinen Mio

Kommentera

Publiceras ej